1. Izskaidrojiet prēmiju saņemšanas nosacījumus vienkārši
Ja prēmiju aprēķināšanas formula būs pārāk sarežģīta un nesaprotama darbiniekiem, var panāk pretēju efektu - darbinieki pārstās censties. Sakiet vienkārši, piemēram: "Jūs katrs saņemsiet papildus 100 EUR pie algas, ja šomēnes pārdošanas plānu pārsniegsim vismaz par 5%".
2. Izvirziet reāli sasniedzamus mērķus
Ja darbinieki patiesi uzskatīs, ka izvirzītais plāns nav sasniedzams, viņus tas demotivēs. Nekādas prēmijas nepalīdzēs, lai radītu ticību.
3. Esiet konsekventi
Nemainiet noteikumus, atkarībā no situācijas. Prēmiju vai bonusu saņemšanas noteikumiem jābūt pietiekami caurspīdīgiem, lai nesāktos kurnēšana, ka prēmijas tiek izmaksātas netaisnīgi.
4. Izmaksājiet nevilcinoties
Ja mēneša vai gada plāns ir sasniegts, tad nākamajā mēnesī jāseko prēmijas izmaksai, nevis solījumiem, ka tas tiks darīts, līdz ko būs precīzāki aprēķini vai kāda īpaša diena, piemēram, uzņēmuma dzimšanas diena.
5. Prēmijām jābūt pamatotām
Prēmijas var izmaksāt par veiksmīgi sasniegtajiem uzņēmuma mērķiem, palielinātiem pārdošanas apjomiem, pabeigtajiem projektiem u.tml. Bez pamatojuma izmaksāta prēmija, protams, darbiniekiem patiks, taču nekādi nestiprinās motivāciju.
Raksts publicēts:
Žurnāla "iFinanses" 2016.gada janvāra numurā