Labs kolēģis - kāds tas ir?

Labs kolēģis - kāds tas ir?
Photo by Highways Agency, CC license

Veselīga kolektīva un produktīvas darba vides uzturēšana ir ļoti sarežģīts process, it īpaši tādās darba vietās, kur burtiski plecu pie pleca strādā daudz cilvēku. Katram ir sava, ļoti individuāla vīzija par to, kādam jābūt ideālajam kolēģim.

«Nereti darbinieki tik ļoti pievēršas citu vērtēšanai, ka dažkārt aizmirst par sevi. Tāpēc, pirms meklēt perfekciju savos kolēģos, produktīvāk būtu mēģināt izvērtēt sevi un izskaust paša sliktās īpašības,» komentē speciālistu darba portāla menedžere Inga Daliba.

Neesi tenku vācele!

Nenoliedzami, ka reizēm ir interesanti paklausīties jaunākās baumas darba vietā, taču nevajadzētu pašam kļūt par biroja tenku vāceli. Parasti šādi tenkotāji aprunā cilvēku, kura nav klāt, līdz ar to citi kolēģi var izdarīt secinājumu – kuru aprunā, kad viņa nav klāt? Ja būsi baumotājs, tad kolēģi noteikti sāks izvairīties no tevis.

Neesi iedomīgs!

Nevienam gabals nav nokritis, ja pasveicināsi cilvēku un elementāri pajautāsi, kā viņam klājas. Nevajag uzspēlēt pārlieku lielu teātri – pietiek ar pāris ikdienišķām frāzēm, lai cilvēks par tevi domātu pozitīvi un uztvertu kā atvērtu cilvēku.

Esi profesionālis!

Esi pārliecināts par to, ko dari un savu darbu vienmēr paveic profesionāli. Šādas īpašības vienmēr tiek novērtētas ļoti augstu, un tas ir sākums kļūšanai par ideālo kolēģi.

Atbalsti kolēģus grūtā brīdī!

Nav obligāti jāpārņem viss kolēģa darba apjoms, pietiek tikai ar sīkumu - kaut vai palīdzi ar padomu. Īpaši aktuāli tas ir tad, kad kolektīvā parādās jauns kolēģis, kurš īsti nav apradis ar jaunās darba vietas specifiku. Daloties ar savu pieredzi un iesakot to, kā darbus paveikt ātrāk, tu palīdzēsi kolektīvā iejusties jaunajam kolēģim.

Laba humora izjūta

Tas nenozīmē, ka tagad jākļūst par savas darba vietas jokupēteri. Pietiks ar to, ja pratīsi reizēm pasmieties par sevi. Neuztver neveiksmes saasināti – izdari secinājumus un pasmaidi par tām.

Nekavē darbu!

Darbiniekus ļoti kaitina kolēģu regulārā darba kavēšana. Jā, varbūt viņi savas emocijas ārēji neizrāda, bet iekšēji noteikti to novērtē ļoti negatīvi. Sak', kāpēc es nāku uz darbu laicīgi, bet viņš nē? Esi precīzs un darbā ierodies laikā.

Ievēro higiēnu!

It kā pašsaprotami, tomēr dažādi pētījumi liecina, ka ar higiēnas ievērošanu mēdz būt lielas problēmas. Visbiežāk tas nav laika trūkums vai līdzekļu tūkums, bet gan paša nevīžība. Būt blakus cilvēkam, kurš ož pēc sviedriem ir ļoti nepatīkami, un arī šis faktors būtiski degradē mikroklimatu uzņēmumā. Tāpat noteikti nomazgā rokas pēc labierīcību apmeklēšanas – tici vai nē, bet kolēģi zina, kurš mazgā vai nemazgā rokas.

Neesi uzbāzīgs!

Protams, savstarpējas sarunas ir nepieciešamas, tomēr vajadzīgs ieturēt arī zināmu distanci. Jāpatur prātā, ka darba laikā ir arī jāstrādā un pārlieku daudz sarunu vai uzdotu jautājumu spēs nokaitināt tavu kolēģi.

Neēd pie darba galda!

Nav pat svarīgi, ko tu ēd un cik kārtīgs esi, ēšana pie sava darba galda ir ļoti slikts stils, kas vienmēr tiks uztverta kā nevīžības pazīme. Ēšanai domāta virtuve vai atpūtas telpa - izmanto to!

Atpakaļ