Darbinieki atgriezenisko saiti no darba devēja labprāt saņemtu elektroniski

Darbinieki atgriezenisko saiti no darba devēja labprāt saņemtu elektroniski
Free stock photo pexels.com

Oktobrī savā Facebook lapā personāla atlases un konsultācijas uzņēmums DarbaGuru aptaujāja lapas sekotājus, lai noskaidrotu, vai viņi kādreiz sniedz un paši saņem atgriezenisko saiti, kā arī to, kā viņi vēlētos saņemt Feedback no darba devēja. Aptaujas rezultāti liecina, ka lielākajai daļai to būtu svarīgi saņemt no vadītāja elektroniski jeb rakstiskā formā un viņi paši arī sniedz Feedback savam darba devējam.

Trīs nedēļas oktobrī DarbaGuru savā Facebook lapā aptaujāja sekotājus par Feedback jeb atgriezenisko saiti, katru nedēļu ieliekot citu jautājumu ar diviem piedāvātiem atbilžu variantiem. Uz pirmo jautājumu “Vai Jūs kādreiz saņemat Feedback jeb atgriezenisko saiti no vadītāja?”, atbildes bija līdzvērtīgas - 50% atbildēja, ka bieži saņem, un 50% atbildēja, ka nekad nav saņēmuši.

Nākamajā nedēļā tika uzdots jautājums “Kā Jūs vēlētos saņemt Feedback jeb atgriezenisko saiti no darba devēja?”. Uz šo jautājumu mazliet vairāk kā puse jeb 51% atbildēja, ka viņi labprāt to saņemtu elektroniski, bet 49% atbildēja, ka viņiem svarīgi to ir saņemt mutiski.

Uz trešo jautājumu “Vai Jūs sniedzat Feedback?” saņēmām 100% atbildi JĀ, kas liecina, ka darbinieki saprot, ka arī uzņēmuma vadītājam ir svarīgi saņemt atgriezenisko saiti, un labprāt arī to sniedz.

Kopumā aptaujā piedalījās 61 DarbaGuru Facebook lapas sekotāji, no tiem 51 bija sievietes un 10 vīrieši.

Atgriezeniskā saite ir svarīga uzņēmuma darbībā, un ļoti būtiski ir darbiniekiem to saņemt no uzņēmuma vadītāja kā novērtējumu par paveikto, kā arī pašiem to sniegt citiem. Ja uzņēmuma darbība kļūst veiksmīgāka un darbinieki ir paveikuši kaut ko nozīmīgu, ir svarīgi, ka darba devējs sniedz pozitīvu atgriezenisko saiti jeb atsauksmi, kas ļauj darbiniekiem uzzināt savas darbības pozitīvās puses. Diemžēl aptaujas dati liecina arī par to, ka ir daudz tādu darbinieku, kas nekad nav saņēmuši Feedback no darba devēja. Iesakām vadītājiem par to aizdomāties un pieļaut, ka šis varētu būt viens no iemesliem, kādēļ kāds no darbiniekiem jūtas nenovērtēts. Ja esat runātājs, nevis rakstītājs, tad pasakiet acīs darbiniekiem paldies par paveikto, bet, ja tomēr esat rakstītājs, tad pozitīvu atsauksmi par paveikto varat darbiniekiem nosūtīt e-pastā vai īsziņā. Tas var būt tikai viens teikums, bet šis novērtējums var dot tik daudz!

Tikpat svarīgi arī darbiniekiem ir neaizmirst par savu darba devēju, kurš arī priecāsies saņemt pozitīvu atsauksmi par paveikto, par iedvesmošanu vai uzņēmuma sasniegumiem. Vārdiem ir liels spēks motivācijā un panākumu gūšanā. Atliek tikai to izmantot, biežāk sniegt atgriezenisko saiti pašiem, un tad arī tā tiks saņemta atpakaļ. Ja Feedback sniegšana jums nesagādā grūtības, tad atcerieties arī pateikt kolēģiem labus vārdus, jo arī viņi tos priecāsies dzirdēt par savu darbu. Sniedzot un saņemot atgriezenisko saiti, būs gan novērtēti darbinieki, gan arī iedvesmots darba devējs, un tādā veidā kopā būs vieglāk sasniegt uzņēmuma mērķus. Pamēģiniet to ieviest kā pozitīvu ieradumu un pavērojiet, kas mainās! 

Atpakaļ