Viens no palīgiem, kas palīdz veidot labu reputāciju ir pārdomāta personīgā zīmola izveide. Lai arī Latvijā par personīgo zīmolu runā šķietami nesen, tomēr tas darba devēju un darba ņēmēju, kā arī reprezentatīvu personu kontekstā tiek pieminēts arvien biežāk. Lai noskaidrotu kādas ir cilvēku domas par personīgā zīmola nozīmi šodienas darba tirgū, personāla atlases un konsultāciju uzņēmums DarbaGuru sociālajā tīklā Facebook veica aptauju, kurā piedalījās 82 respondenti. Iegūtie rezultāti liecina - lielākā daļa aptaujas dalībnieku uzskata, ka uzņēmuma vadītāja un īpašnieka personīgā reputācija ir būtiska kopējam uzņēmuma tēlam un liela nozīme ir pašprezentācijas spējām.
76% respondenti uzskata, ka uzņēmuma vadītāja un īpašnieka personīgā reputācija ir būtiska, savukārt 24% aptaujāto domā, ka tā nav svarīga. Pēc 97% aptaujāto domām, uzņēmuma vadītājam jābūt labām pašprezentācijas spējām, bet tikai 3% aptaujāto uzskata, ka tam nav izšķirošas nozīmes.
DarbaGuru veiktajā aptaujā uz jautājumu “Vai jūsu uzņēmuma vadītājs ir jūsu sociālo tīklu draugu lokā?” 44% respondenti atbildēja apstiprinoši, bet 56% savā draugu lokā nav iekļāvuši savu darba devēju.
Īsi rezumējot iegūtos aptaujas rezultātus, varam secināt, ka aptaujāto vidū ir cilvēki, kas piešķir nozīmi personīgajam zīmolam, taču tajā pašā laikā vēl piesardzīgi vērtē nepieciešamību pēc labām pašprezentācijas spējām, kā arī joprojām nodala darba dzīvi no privātās dzīves sociālajos tīklos, kas vairs nav tik izteikti novērojama parādība citviet pasaulē.