Par grāmatas nepieciešamību autore aizdomājās, apskatot sava uzņēmuma veiktās 451 Latvijas uzņēmuma aptaujas rezultātus. Gandrīz 40% aptaujāto sociālos tīklus darbinieku meklēšanai neizmanto vispār. Savukārt 66,7% aptaujāto nekad nav piedalījušies tīklošanas pasākumos, lai iegūtu jaunus kontaktus savas potenciālo kandidātu datubāzes veidošanai. Labā ziņa tomēr ir tā, ka daudzi uzņēmumi modernos rīkus izmanto profesionāli, tāpēc arī viņu pieredze ir svarīga.
Par lielāko grāmatas vērtību gan Inga, gan pirmie lasītāji nosauc praktiskumu - tā ir rokasgrāmata ar daudziem piemēriem un iespēju mācīties no citu pieredzes. Grāmatu var izmantot mazais un vidējais uzņēmējs, personāla speciālists, kā arī rekrutieris, kurš gan meklē, gan rekrutē interneta vidē un tīklošanas pasākumos.
“Domāju, ka grāmata būs noderīga un interesanta arī tiem, kas apgūst personāla vadību un personāla atlasi, jo šeit var redzēt, kas praksē darbojas vai nedarbojas,” saka grāmatas autore I. Daliba. Tieši viņas praktiskā pieredze un dažādi eksperimenti ir plaši aprakstīti, un katrs lasītājs var iepazīties ar visām metodēm un mēģināt izmantot sev nepieciešamās. “Aizkadrā es apzināti atstāju klasisko personāla atlasi – darba intervijas, atsauksmju vākšanas, kandidāta novērtēšanas. Es gribēju uzsvērt tieši personāla atlases mārketinga rīkus,” stāsta Inga.
“Mūsdienās atrast labu darbinieku ir liels izaicinājums, jo tas vairs nenozīmē tikai sludinājuma publicēšanu. Tagad tas ir daudz sarežģītāks process, kurā apvienotas personālvadības, psiholoģijas, pārdošanas, mārketinga, sabiedrisko attiecību kā arī tehnoloģiju zināšanas un prasmes,” uzsver organizāciju psiholoģe un personālvadības konsultante, uzņēmuma “Talentor Latvija” dibinātāja un partnere Katrīna Ošleja. “Ingai ir izdevies izstrādāt rokasgrāmatu, ar kuras palīdzību soli pa solim, sekojot norādēm, var piesaistīt labākos profesionāļus tirgū kā arī pilnveidot uzņēmuma darba devēja tēlu.”
“Inga Daliba ir ne tikai pirmā latviešu autore, kura precīzi definē terminu “rekrutieris” un “personāla atlases speciālists” atšķirību, bet arī pirmā, kura latviski raksta par mūsdienās tik aktuālo personīgo zīmolvedību,” norāda uzņēmēja, latviešu valodas un lietišķās saziņas etiķetes eksperte Aiga Veckalne. “Autores padomi palīdzēs ietaupīt laiku un naudu, veidojot personāla atlases kampaņas sociālajos tīklos, kā arī korekti un profesionāli uzrunājot potenciālos kandidātus tieši. Vērtīgas ir arī Ingas atziņas par Latvijas darba tirgus situāciju, paaudžu atšķirībām, nākotnes tendencēm un jaunajiem personāla atlases izaicinājumiem.”
Grāmatu ir izdevis apgāds “Mansards”. Tā šobrīd jau ir nopērkama izdevniecībā, Jāņa Rozes grāmatnīcās un interneta veikalā - http://www.apgadsmansards.lv/lv/book/499/ka-rekrutet-veiksmiigak/
Visi interesenti aicināti sekot grāmatas gaitām sociālajos tīklos LinkedIn un Facebook - https://www.facebook.com/KaRekrutetVeiksmigak/