Ieteikumi, kā veiksmīgi iejusties jaunā darba vietā

Karjeras laikā ikviens ir piedzīvojis stresu un neziņu, stājoties jaunās darba attiecībās. It sevišķi, ja esi aizgājis no iepriekšējās darba vietas, kur lielākajā daļā situāciju juties kā zivs ūdenī. Un nu esi nonācis jaunā vidē un sastapies ar jauniem pienākumiem. Neviena no šīm pieredzēm nav viegla, bet tā palīdz pilnveidot sevi, kā arī liek izkāpt no komforta zonas, kurā dzīvojoties ilgtermiņā mēs virzāmies nevis uz priekšu, bet atpakaļ.

Esi atvērts visam jaunajam

Neatkarīgi no tā, cik ilga ir Tava pieredze konkrētajā nozarē, cik ilgs ir Tavs kopējais darba stāžs un cik nopietni vadītie projekti, sākot strādāt jaunā darba vietā, Tu esi gluži kā mazs bērns, kuram ir jāiepazīst jaunā organizācija no pašiem pamatiem – kā darbojas šis, kādā sistēmā jāievieto šis, kurās dienās notiek sapulces u.tml. Pirmās nedēļas vai pat mēneši visbiežāk paiet pamatīgā informācijas mākonī, teju viss, ko dzirdi, ir kas jauns un noderīgs, lai pilnvērtīgi strādātu un iejustos kolektīvā. Tāpēc nekautrējies no sarunām ar kolēģiem, gatavojot savu kafiju; īsiem jautājumiem “kā šodien klājas?” uzņēmuma gaitenī, un, protams, visām kolektīva ārpusdarba aktivitātēm saki “jā”. Jo vairāk iesaistīsies, jo ātrāk apgūsi visu jauno. Un neaizmirsti, ka iniciatīvas izrādīšana ir iezīme, kas noteikti tiks novērtēta.

Nebaidies lūgt palīdzību

Kuram gan patīk būt tam, kurš nezina un neprot? Bet vienmēr der atcerēties, ka visu zināt mēs nevaram. Tavs lūgums pēc palīdzības tiks novērtēts daudz vairāk, nekā kļūdaini paveikts uzdevums uz savu galvu, izliekoties, ka visu zini. Palīdzību lūgt ir jāprot, un sākuma periodā jaunā darba vietā tas notiek visai bieži. Kolēģi ir pretimnākoši un noteikti atbalstīs Tevi gan sākuma posmā, gan arī turpmāk, jo ikviens no mums var nezināt un var kļūdīties. Atceries, ka jūs darāt kopēju lietu.

Veido ilgtermiņa attiecības

Darbs mūsdienās jau sen vairs nav tikai darbs tā burtiskā nozīmē – tā ir vide, kurā veidojam savstarpējas attiecības, dalāmies emocijās, piedzīvotajā, kopā priecājamies par sasniegto un mācāmies no neveiksmēm. Tieši tāpēc ir tik nozīmīgi veidot ilgtermiņa sadarbību, kas saistīta ne tikai ar darba jautājumiem. Der uzzināt, kas ir kolēģa mīļākie ziedi, krāsa vai brīvā laika pavadīšanas veids. Tikai iepazīstot otru, mēs varam izveidot patiesi spēcīgu komandu, kurā sasniegt izcilus rezultātus ilgtermiņā.

Esi pozitīvi noskaņots

Dzīve ir kā zebras vēders un katram gadās te labās, te sliktās dienas – tas ir normāli, bet neviens savā kolektīvā taču nevēlas redzēt skumjo un negatīvo katru dienu. Pasaule ir pilna nopietnības un negāciju. Kam gan to vairot? Toties Tavs smaids, izteikts kompliments, svaigi griezti ziedi uz darba galda, pateikts paldies par atbalstu vai paveiktu darbu, izstāstīts joks vai pašcepti kēksiņi kolēģiem pie kafijas, vienkārši tāpat vien – lūk tā ir vide un attieksme, kuru veidojam mēs paši. Ir tik daudz veidu kā savu un līdzcilvēku ikdienu padarīt par vienu pozitīvu mirkli bagātāku. Atceries, ka attieksme veido attieksmi!

Uzdrošinies

Katru dienu mēs piedzīvojam situācijas, kurās esam izvēles priekšā – pārvarēt bailes un doties uz priekšu vai vēl nogaidīt, pajautāt kāda cita viedokli vai pārdomāt vispār. Mēs aicinām – vienmēr izvēlies uzdrošināties. Iedomājies, cik daudz reižu Tev ir bijis bail spiest enter pogu nozīmīga e-pasta nosūtīšanai, veikt zvanu, kuram gatavojies vairākas dienas, vai uzstāties publikas priekšā. Bet Tu to esi paveicis un tagad vari lepoties, otrajā reizē jau par to vairs nebaidoties. Bailes mūs apstādina un maldīgi liek domāt, ka kaut ko nespējam – patiesībā mēs varam daudz vairāk. Uzdrošinies!

Lasiet arī:

8 iemaņas veiksmīgam darbiniekam mūsdienās
10 lietas, kas darbiniekiem liek justies labi savā darbavietā
Kā pārvarēt komunikācijas barjeras veiksmīgai kontaktu veidošanai