1. Darba ētika un attieksme pret darbu
Spēja būt atbildīgam par saviem pienākumiem un pēc norādītajām prasībām izpildīt sev dotos uzdevumus ir augsti novērtējams darbinieka īpašību kopums.
2. Zināšanas, kā apkopot un analizēt informāciju
Mūsdienās ļoti būtiska prasme, kas noderēs, lai izpildītu daudzus darba uzdevumus. Informācijas apstrādei, sagatavošanai, dažādu avotu pārzināšanai vajadzētu būt Tavu prasmju sarakstā.
3. Spēja rast risinājumus
Problēmu risināšana, radoša pieeja un izejas meklēšana no dažādām situācijām, kas mēdz rasties darba ikdienā ir viena no nozīmīgākajām iemaņām steidzīgajā laikā, kurā dzīvojam.
4. Komunikācijas prasmes
Spēja paust un argumentēt savu viedokli ļaus Tev iegūt respektu kolēģu vidū un sadarbībā ar klientiem. Ja Tava ideja būs lieliska, bet Tu nespēsi to prezentēt, tā var palikt nerealizēta.
5. Sadarbība ar kolēģiem
Lai sadarbību ar kolēģiem padarītu pēc iespējas efektīvāku mūsdienās ir dažādas metodes un team building* pasākumi. Bet bez visā tā, Tavai personībai ir jābūt pietiekami empātiskai un uz sadarbību vērstai, lai neatkarīgi no tā, cik lielā kolektīvā Tu strādā, jūs visi kopā justos un strādātu kā komanda gan panākumos, gan neveiksmēs.
6. Mācīšanās no savām kļūdām
Kļūdas gadās ikvienam, tas ir normāli, īpaši pie liela darba apjoma, bet, protams, jādara viss, lai tās nepieļautu un kļūdīšanās nekļūtu par ikdienu. Tajā pašā laikā dažādi misēkļi un neveiksmes ir pamats jaunām mācībām, sevis pilnveidei un analīzei. Tās ļauj saprast, kā nākotnē rīkoties labāk.
7. Kontaktu veidošana
Darbinieks ar noderīgiem kontaktiem un spēju veidot jaunus, var sniegt vērtīgu pienesumu uzņēmumam, ja tas vērsts uz sadarbības partneru un klientu piesaisti.
8. Lojalitāte pret darba devēju
Dzirkstele acīs par darbu, kuru dari ir viens no pamatprincipiem, lai gūtu panākumus un būtu lojāls savai darbavietai. Jebkurš darba devējs augsti novērtēs Tavu dedzīgo iesaisti darba pienākumos un uzņēmuma pilnveidē.
9. Laika plānošana
21. gadsmitā, kad darba ir daudz un laika trūkumu izjūt gandrīz visi sociāli aktīvi cilvēki, laba laika plānošanas prasme ir liels palīgs ikdienā. Ierašanās laikā, atzvanīšana uz neatbildētu zvanu, atbildes uz e-pastiem, saplānotas tikšanās ar ierēķinātu laiku, lai nokļūtu no punkta A uz punktu B, ir mūsdienīga darbinieka viena no būtiskākajām iemaņām.
*no angļu val. komandas saliedēšana