- Viens no tādiem ir kandidāta profils. Tie ir skaidri definēti kritēriji, pēc kuriem personāla atlases speciālists vai rekrutieris vadās atlases projekta laikā.
Mēdz gadīties, ka uzņēmuma vadības gaidas par konkrēto amatu nesakrīt ar tirgū esošo situāciju. Tādā gadījumā tiek meklēts cits pozīcijas aizpildīšanas variants, piemēram, amata prasību samazināšana vai iespējas palielināt vakances algu/bonusu paketi, lai tā būtu atbilstoša šī brīža tirgus prasībām.
- Otrs svarīgs aspekts ir kopējā iedzīvotāju interese par konkrēto uzņēmumam vajadzīgo profesiju jeb speciālistu pieejamība tirgū.
Ir darba nišas, kuras iedzīvotāju vidū ir populārākas par citām un otrādi. Dažām pozīcijām mēs varam redzēt simtiem un pat tūkstošiem speciālistu. Tai pat laikā citā pieredzējušo speciālistu skaits var būt uz divu roku pirkstiem saskaitāms. Tādā gadījumā darba piedāvājums vēl jo vairāk tiek pielāgots konkurentu sniegtajiem vai arī tiek izdalītas kādas būtiskas uzņēmuma īpašības. Ar ko uzņēmums ir unikāls, kāpēc cilvēki izvēlas strādāt tieši pie Jums?
- Trešais aspekts ir pašā atlasē balstīts jeb cilvēciskais faktors.
Ne visi cilvēki var labi sastrādāties savā starpā. Katram ir savas vērtības, uzskati, veids, kā raudzīties uz pasauli, darba ritms un motivācijas argumenti. Līdz ar to darbinieki tiek meklēti ne tikai pēc profesionāliem kritērijiem, bet arī pēc personīgām īpašībām atbilstoši konkrētā uzņēmuma kultūrai un attiecīgās nodaļas vadītājam.
- Ceturtais aspekts arī ir saistīts ar dažādām personību īpašībām.
Var redzēt, ka katras nišas speciālisti dod priekšroku dažādiem uzrunāšanas veidiem un vietnēm. Tā, piemēram, pārdošanas, mārketinga, finanšu, būvniecības un izstrādes speciālisti savā ikdienā ir pieraduši pie dažādiem saziņas kanāliem.
Vienam nav nekas labāks par veco labo telefona zvanu, cits labprāt saņem e-pastu par vakanto pozīciju, bet būs arī tāds, kuram vislabākais ir čats.
Tāpat arī laiks, kad atbildēt uz rekrutieru ziņām, būs katram pieejams attiecīgi savam dzīves ritmam.
Līdz ar to, lai veiksmīgi atrastu darbiniekus, ir gan jābūt skaidram mērķim, ko meklēt, gan būt lietas kursā par tirgus izmaiņām, gan arī prast meklēt un komunicēt ar attiecīgās nozares pārstāvjiem.
Rakstu sagatavoja DarbaGuru rekrutieru komandas vadītāja/karjeras konsultante Lilita Alute-Cīrule.