Iepriekš tika runāts par pašpalīdzības vai pašattīstības metodēm, kas palīdz cilvēkam apzināties savas stiprās un vājās puses, savas priekšrocības, metodes, kā tās priekšrocības izmantot savā labā. Savukārt personīgā zīmolvirzība paredz to, ka darba tirgū un biznesā tiek „pārdotas” ne tikai bezpersoniskas zināšanas, prasmes vai iemaņas, bet cilvēks kā personība, kā līderis, kā profesionālis ar visām viņa vērtībām, profesionālajām iemaņām, izskatu, ģērbšanās stilu, uzvedības kultūru un, pats galvenais, ar vārdu.
Spilgts piemērs ir ASV nekustamo īpašumu biznesa magnāts Donalds Tramps (Donald Trump). Viņš ne tikai izveidojis ievērojamu biznesu un kļuvis slavens savā valstī un tālu ārpus tās, bet savu vārdu izmanto kā zīmolu, kā garantu labai produkcijai, piemēram, Trump Steaks.
Pirmo reizi par sevis pozicionēšanu un personīgo zīmolvirzību jau 1937.gadā ir rakstījis ASV rakstnieks un žurnālists Napoleons Hills savā grāmatā „Domā un kļūsti bagāts” („Think and Grow Rich”). Otrreiz pie šīs idejas atgriezās Els Rīs (Al Ries) un Džeks Trouts (Jack Trout) 1981.gadā savas grāmatas „Pozicionēšana: cīņa par tavu prātu” („Positioning: The Battle for Your Mind”) 23.nodaļā.
Taču pašu jēdzienu „personal branding” vēlāk attīstīja amerikāņu rakstnieks un biznesa vadības praktiķis Toms Piters (Tom Peters).
Personīgā zīmolvirzība un interneta vide
Mūsdienās personīgās zīmolvirzības jēdziens plaši tiek saistīts ar interneta vidi un to informāciju, kādu par konkrēto cilvēku darba devējs vai sadarbības partneris var atrast, piemēram, Google meklētājā vai sociālajos tīklos. Arvien vairāk sabiedrībā tiek dzirdēta informācija, ka darba devējs vai personāla speciālists pirms pieņem lēmumu par kāda kandidāta pieņemšanu darbā ielūkojas viņa Facebook vai Twitter profilā.
Personāla atlases un konsultāciju uzņēmums DarbaGuru koncentrējas tieši uz šo personīgās zīmolvirzības aspektu, lai sniegtu pēc iespējas plašāku informāciju un praktiskus padomus sevis pozicionāšanai, lai sasniegtu savus karjeras, biznesa un personīgās dzīves mērķus.