Lūk, daži padomi par Jūsu e-reputāciju no DarbaGuru un Personīgā Zīmola Akadēmijas vadītājas Ingas Dalibas.
E-reputācijas nozīme personāla atlasē
Arvien vairāk un vairāk e-reputācijas jautājumam tiek pievērsta uzmanība arī personāla atlases projektu ietvaros, īpaši vadītāju, mārketinga, PR un pārdošanas menedžeru pozīcijām. Tie ir cilvēki, kuri veido arī uzņēmuma, produkta un pakalpojuma reputāciju digitālajā vidē, tāpēc viņu e-reputācijai ir ļoti būtiska nozīme. Darba devējs grib būt drošs, ka ir pieņēmis savā komandā pareizo cilvēku ar labu e-reputāciju, kas nekaitē uzņēmuma tēlam. Veicot personāla atlasi, rekrutieri pirms darba intervijām ieskatās arī kandidātu sociālo tīklu profilos un izvērtē tajā redzamo informāciju. Ļoti bieži pati rekrutēšana notiek tieši sociālajos tīklos, kur, izpētot profilu un tajā pieejamo informāciju, atbilstošā persona tiek uzrunāta saistībā ar konkrēto vakanci.
E-reputācijas ietekme uz karjeru
Jūsu e-reputācija ietekmē nākotnes karjeras un sadarbības iespējas, tādēļ ir ļoti svarīgi rūpēties, lai tā Jums nekaitētu, bet gan pavērtu plašākas iespējas. Jums nav jābūt pilnīgi visos sociālajos tīklos. Varat izvēlēties būt 2-3 no populārākajiem, aktīvi tajos komunicējot un veidojot kvalitatīvu saturu. Ja esat izveidojis profilu vēl kādā sociālo tīklu platformā, bet to ikdienā neizmantojat, tad labāk šādu profilu ir dzēst. Izveidotie, bet tukšiem profili, kuros netiek atjaunināta informācija, neko labu par Jums neliecina.
Veiciet auditu
Visvienkāršākais e-reputācijas audita piemērs: ierakstīt vārdu un uzvārdu Google meklētājā un izskatīt meklēšanas rezultātus. Izpētiet gan tekstuālo, gan arī vizuālo informāciju par sevi, ko varat atrast internetā! Un tad aicinu katru aizdomāties par to, vai šī informācija, ko atrodat par sevi, Jūs apmierina? Vai tā ir pietiekami profesionāla? Kā tā var ietekmēt Jūsu karjeras iespējas tagad un nākotnē?
Monitorējiet savu e-reputāciju
Svarīgi katram regulāri monitorēt savu e-reputāciju: kuros ierakstos, attēlos vai video es esmu atzīmēts? Kuros resursos un kādā kontekstā parādās mana personīgā zīmola nosaukums jeb mans vārds, uzvārds? Ja neesat apmierināts ar rezultātiem, Jūs varat tos ietekmēt. Katram ir tiesības pieprasīt dzēst informāciju par sevi no izvietotāja.
Atsauksmju nozīme e-reputācijā
Domājot par to, kā e-reputācija var Jums palīdzēt karjeras attīstībā un sadarbības veidošanā ar citiem profesionāļiem, uzdodiet sev nozīmīgu jautājumu: kur digitālajā vidē var izlasīt par Jums kā vadītāju, speciālistu, profesionāli atsauksmes? Iespējams, ka nemaz neesat par to aizdomājies, bet atsauksmes ir Jūsu uzticamība digitālajā vidē. Tām ir ļoti būtiska nozīme e-reputācijā.
Izmantojiet LinkedIn iespējas
Platforma, kurā pats varat mērķtiecīgi veidot savu zīmolu, tēlu, e-reputāciju, ir profesionālo kontaktu sociālais tīkls LinkedIn. Izmantojiet šo platformu savā labā, piestrādājot pie profila sakārtošanas un atsauksmju iegūšanas! Sāciet ar kvalitatīvu profila bildi un Jūsu profesijas vai uzņēmuma raksturojošu fona attēlu. Ievadiet visu svarīgāko profila informāciju par sevi un rūpīgi piedomājiet par kvalitatīva un regulāra satura veidošanu, lai Jūsu profils būtu aktīvs. Tikpat svarīgi ir arī audzēt kontaktu loku un iegūt atsauksmes no cilvēkiem, ar kuriem kopā esat strādājis vai joprojām strādājat. Ja esat vadījis kādu meistarklasi vai konsultāciju, arī no apmeklētājiem varat palūgt atsauksmes. Jebkura profesionāla atsauksme var palīdzēt Jūsu e-reputācijai, tādēļ droši jautājiet pēc atsauksmēm un arī paši tās sniedziet citiem.