“Darbs”, saskaņā ar Oxford Languages, ir “darbība, kas saistīta ar garīgu vai fizisku piepūli un tiek darīts, lai sasniegtu mērķi vai rezultātu”. Pieliekot garīgu vai fizisku piepūli, lai sasniegtu kaut ko, tas reti tiek darīts bez stresa, reizēm pat arī ar sāpēm. Stress, nemiers un varbūt nelielas sāpes vienmēr būs daļa no augstas veiktspējas darba, bet šīs negatīvās emocijas nevar būt kāda darba būtība. Diemžēl tieši tāda mēdz būt daudziem cilvēkiem darba dzīves pieredze.
Pajautājiet darbiniekiem: "Vai jūs vakar jutāt stresu?", "Vai par kaut ko satraucāties?”, "Vai jūs izjutāt dusmas?”
Vairāk kā puse uz šiem un līdzīgiem jautājumiem atbildēs ar “jā”.
Labāks veids situācijas uzlabošanai
Uzzinot, kā jūtas viņu darbinieki darbā, vadītāji bija spiesti izgudrot jaunus veidus, kas uzlabotu situāciju. Piemēram, ieviešot četru dienu darba nedēļas un ļaujot strādāt attālināti. Tomēr tās jau nav tikai darba stundas vai atrašanās vieta, kas dara nelaimīgus darbiniekus. Piemēram, līdzsvars starp darba un privāto dzīvi ir būtisks, tomēr emocionāli var būt grūti šo līdzsvaru gūt. Pat ja jūsu vadītājs nevar jums piezvanīt vai nosūtīt e-pastu pēc darba dienas beigām, jūs, iespējams, neesat atguvies no pārmetumiem, kurus viņš jums izteica iepriekšējā dienā. Un darbā gūtais stress var pasliktināt arī uzvedību un attiecības mājās ar ģimeni.
Kas padara darbu sliktu?
Tie var būt vairāki iemesli, kas rada izdegšanu, piemēram, neskaidra komunikācija no vadītāja, nepārvaldāma slodze, vadītāja atbalsta trūkums un nepamatots laika spiediens. Šiem iemesliem ir viena kopīga iezīme: jūsu vadītājs. Ja jums ir slikts uzņēmuma vadītājs, tad ir gandrīz garantēts, ka vienā brīdī jūs ienīdīsiet savu darbu. Slikts vadītājs jūs ignorēs, necienīs un nekad neatbalstīs, un šāda vide var ikvienu padarīt nožēlojamu un novest pie izdegšanas. Vadītāja ietekme uz darbavietu ir ļoti nozīmīga.
Profesionālā un personīgā izaugsme darbā
Dzīves uzlabošana darbā nav raķešu zinātne, taču joprojām ir noteikti nepareizi risinājumi. Lielākā daļa vadītāju koncentrējas tikai uz atalgojumu, tomēr daudz veiksmīgāk situāciju darbā varētu uzlabot, ja pret darbiniekiem izturētos ar cieņu un ļautu sajust rūpes.
Īstais risinājums ir šāds: labāki vadītāji darbavietā. Vadītājiem jābūt labākiem klausītājiem, treneriem un līdzstrādniekiem. Lieliski vadītāji palīdz kolēģiem mācīties un augt, uzslavē savus kolēģus par labi paveiktu darbu un ļauj viņiem patiesi sajust, ka par viņiem rūpējas. Un tādā vidē, kā šī, darbinieki aug un attīstās.
Ieteikums vadītājiem: ieklausieties savos darbiniekos, ļaujiet viņiem tikt sadzirdētiem, izrādiet vairāk rūpes, un attīstīsies ne tikai jūsu darbinieki, bet arī jūsu uzņēmums, jo apmierināti un novērtēti darbinieki daudz kvalitatīvāk veic savus darba pienākumus!